FORNALHA
Inaugurated in 1976, Fornalha is an icon in Rio de Janeiro.
Operating 24 hours a day, this traditional snack bar attracts tribes of all kinds, including famous artists, who find in Fornalha a meeting point to eat before and after parties. The famous "coxinha" with curd cheese from Fornalha has been elected the best in Rio de Janeiro for several times. Venturini was responsible for the creation of its new visual identity, since the reformulation of the LOGO that kept the well known little boy who carries a tray of cheese bread and that accompanies this net of snack bars since the beginning. Besides LOGO, we developed the whole INSTITUTIONAL PAPER, PACKAGING, SIGNAGE OF THE STORES, SITE, SOCIAL MEDIA and everything that involved the new positioning of the Company, which also has a factory.
Inaugurada em 1976, a Fornalha é um ícone no Rio de Janeiro. Funcionando 24h por dia, esta tradicional lanchonete atrai tribos de todos os tipos, inclusive artistas famosos, que encontram na Fornalha um ponto de encontro e a salvação para matar a fome antes e depois das baladas. A famosa coxinha com requeijão da Fornalha já foi eleita a melhor do Rio de Janeiro diversas vezes. A Venturini foi responsável pela criação de sua nova identidade visual, desde a reformulação da LOGO que manteve o conhecido menininho que carrega uma bandeja de pães de queijo e que acompanha esta rede de lanchonetes desde o início. Além da LOGO, desenvolvemos toda a PAPELARIA INSTITUCIONAL, EMBALAGENS, SINALIZAÇÃO DAS LOJAS, SITE, MÍDIAS SOCIAS e tudo o que envolveu o novo posicionamento da Empresa, que conta também com uma fábrica.









